www.belgium.be Logo of the federal government

De nabije toekomst heeft mooie projecten voor het CCB in petto

de NIS directieve en de GDPR wetgeving treden in 2018 in werking, we ontwikkelen webinars om organisaties verder te ondersteunen in hun cybersecurity beleid en in oktober 2018 komt er een nieuwe sensibiliseringscampagne. CERT.be zal verder groeien tot meer dan 30 medewerkers. Het zal een uitdaging zijn om de beste experten te blijven aantrekken op een arbeidsmarkt met veel concurrentie voor die profielen.

Het internet is een fijne plaats om te vertoeven. Onze rol is ervoor te zorgen dat alle internetgebruikers er veilig van kunnen genieten. Er staan ons dan ook drukke maar boeiende tijden te wachten: ontwikkelingen als Smart Industry, Internet of Things en Cloud computing zullen ons het leven gemakkelijker maken maar betekenen ook een uitdaging om ze cyberveilig te kunnen aanbieden. Cybercriminelen slaan steeds vaker hun slag en de kost van cybercriminaliteit blijft toenemen. Het CCB en haar partners gaan deze uitdagingen dan ook voor 100% aan.